Η διαδικασία υλοποίησης του σχεδίου ακολουθεί τέσσερα (4) στάδια.
Κατά το Στάδιο Ι, καθήκοντα του συμβούλου αποτελούν ενέργειες αναφορικά με τη στελέχωση και την εκπαίδευση της ομάδας έργου του δήμου καθώς και τη συγκρότηση της ομάδας εμπλεκόμενων φορέων που θα συμβάλλουν στην εκπόνηση του ΣΒΑΚ. Επίσης, περιλαμβάνουν ενέργειες για τη σύνταξη συμφώνου δέσμευσης στις γενικές αρχές βιώσιμης κινητικότητας, τον καθορισμό της περιοχής παρέμβασης, την αξιολόγηση του αντίκτυπου των περιφερειακών/εθνικών ή/και τοπικών σχεδίων και στρατηγικών, καθώς και τη σύνταξη του τελικού χρονοδιαγράμματος υλοποίησης. Τέλος, συμπεριλαμβάνει ενέργειες για την εκμάθηση εργαλείων οι οποίες θα βοηθήσουν στην αυτοαξιολόγηση του σχεδιασμού κινητικότητας του Δήμου.
Κατά το Στάδιο ΙΙ, ο σύμβουλος προβαίνει στην αποτύπωση και ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης των μεταφορικών υποδομών, στην ανάπτυξη σεναρίων μελλοντικής κατάστασης του συστήματος κινητικότητας ενώ επιπλέον συμπεριλαμβάνει τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της Α’ φάσης διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Κατά το Στάδιο ΙIΙ, ο σύμβουλος αναπτύσσει σε συνεργασία με το δήμο το όραμα για την ανάπτυξη του αστικού περιβάλλοντος της πόλης που θα θέσει τη βάση προσδιορισμού των στόχων και των μέτρων του ΣΒΑΚ. Επιπλέον, ιεραρχούνται οι προτεραιότητες για την κινητικότητα ως αποτέλεσμα των αναλύσεων της προηγούμενης φάσης της μελέτης κι επιχειρείται η ποσοτικοποίηση έξυπνων στόχων λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Τέλος, προγραμματίζεται και υλοποιείται η Β’ φάση διαβούλευσης.
Το Στάδιο ΙV περιλαμβάνει την ανάπτυξη και τον προσδιορισμό των μέτρων αστικής κινητικότητας, την προετοιμασία του σχεδίου δράσης για την υλοποίηση των προτεινόμενων μέτρων καθώς και την ενδεικτική κοστολόγησή τους. Τέλος προγραμματίζεται και υλοποιείται η Γ’ φάση διαβούλευσης.